Adresgegevens
Openingstijden
Maandag 8:30 tot 18:00
Dinsdag 8:30 tot 18:00
Woensdag 8:30 tot 18:00
Donderdag   8:30 tot 18:00
Vrijdag 8:30 tot 19:00
Weekend gesloten

 

Aangepaste openingstijden i.v.m. de feestdagen:
wo 24 dec 8:30 tot 16:00
do 25 dec gesloten
vr 26 dec gesloten
wo 31 dec 8:30 tot 16:00
 

Alle BENU Apotheken hebben een inloopspreekuur op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) van
11.00 tot 12.00 uur om uw medicatievragen aan de apotheker te kunnen stellen.

Daarnaast bieden alle BENU Apotheken een herhaalservice aan. Loop gerust de apotheek binnen voor meer informatie over deze diensten.

 

 

BENU Apotheek Zeeburg

BENU Apotheek Zeeburg helpt je graag met de beste zorg voor jouw gezondheid. Bezoek ons in onze apotheek of maak gebruik van onze online diensten.

Team

Beherend apotheker: Mevr. L.K. Jauw-Kho
Ons team staat voor je klaar om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Spoedrecepten

Als je buiten onze openingsuren met spoed medicijnen nodig hebt, dan kun je tot 23:00 (en daarna telefonisch) terecht bij één van de Dienstapotheken in en rond Amsterdam (zie DIENSTAPOTHEKEN).

Services

Nieuwe patiënten
Als je een nieuwe patiënt bent in onze apotheek zijn wij je graag zo goed mogelijk van dienst.
De volgende gegevens zijn dan belangrijk om aan ons door te geven:

  • persoonsgegevens van jou en je eventuele gezinsleden
  • verzekeringsgegevens voor de declaratie van je medicijnen en zorg
  • welke geneesmiddelen je (chronisch) gebruikt (zo mogelijk in een overzicht van je vorige apotheek)
  • medische gegevens zoals zwangerschap, overgevoeligheden, ziektes en aandoeningen - deze kunnen belangrijk zijn voor de veiligheid van je geneesmiddelgebruik.

Recepten
De recepten die je overlegt in de apotheek maken we gewoonlijk direct voor je klaar. Soms hebben we een middel niet of onvoldoende in voorraad. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om cremes of capsules die speciaal bereid moeten worden of homeopathische of weinig gebruikte middelen die voor jou besteld moeten worden. Je kunt dan kiezen of je al een deel van je medicijnen mee wilt nemen of dat je ze liever allemaal ineens meekrijgt. Voor middelen die niet direct geleverd kunnen worden spreken we een tijdstip met je af waarop ze voor je klaar liggen.

Als je met je recept geneesmiddelen haalt in de apotheek zullen wij vaak gegevens bij je navragen. Ook duurt het soms even tot je recept klaar is. Dat heeft te maken met de handelingen die daarvoor nodig zijn:

  • controle van je persoonsgegevens
  • controle van je receptgegevens
  • verwerken van het recept via de computer
  • controleren of de nieuwe geneesmiddelen veilig samengaan met middelen die je al gebruikt of met de medische gegevens die wij van je kennen en daarop eventueel aktie ondernemen (in overleg met jou, met de arts en/of intern met de apotheker)
  • klaarmaken van de voorgeschreven middelen
  • de receptverwerking laten controleren door een tweede assistente of de apotheker
  • zonodig informatiemateriaal bijeenzoeken
  • declaratiegegevens controleren (verzekering, bijbetalingen, kwitantie en dergelijke).

Je mag dan gerust even gaan zitten tot wij met je recept klaar zijn.

Afhaalbalie 
Indien je ALLEEN herhaalmedicatie nodig hebt, kun je wachttijden vermijden door het volgende te doen:
  • Vraag ongeveer een week van tevoren je chronische medicatie aan. Je medicatie ligt dan vrijwel zeker klaar op het moment dat je deze komt halen.
  • Op het moment dat je de medicatie komt halen, kun je na het trekken van een nummertje gelijk doorlopen naar de afhaalbalie (linkerkant van de balie). Deze balie is enkel bestemd voor receptgeneesmiddelen die minimaal twee werkdagen klaar staan. 
  • Voor zelfzorgmiddelen kun je helaas niet aan de afhaalbalie terecht.

Inloopspreekuur
Heeft u specifieke vragen over uw medicatie? U kunt iedere dinsdag tussen 11:00 en 12:00 terecht voor een persoonlijk gesprek. Vaak is het ook mogelijk om op een ander moment langs te komen voor een individueel gesprek. Indien gewenst kunt u hiervoor telefonisch een afspraak maken.

Veilig medicijngebruik
Samen met je (huis)arts of specialist zorgen wij ervoor dat je geneesmiddelen bij jou zo effectief, correct en veilig mogelijk werken. Wij houden daarvoor bij welke geneesmiddelen je gebruikt of gebruikt hebt - je medicatiehistorie - en of die elkaar verdragen. Ook controleren wij of je geneesmiddelen veilig gebruikt kunnen worden gezien je medische kenmerken, zoals zwangerschap, overgevoeligheden, aandoeningen en ziektes.
Informeer ons over deze gegevens zodat we onze zorg voor jou verder kunnen verbeteren.

Privacy
Je hebt recht op bescherming van je persoonlijke levenssfeer, zeker waar het je medische gegevens betreft. Met een aantal apotheken en huisartsen hebben we de verwerking hiervan geautomatiseerd. Hierop is een privacyreglement van toepassing dat geldt voor alle betrokkenen. Het is aangemeld bij de Registratiekamer en voldoet aan wettelijke eisen. Je persoonlijke gegevens worden alleen door ons gebruikt in het kader van je behandeling met geneesmiddelen, de controle op de veiligheid en correctheid daarvan en voor het declararen van de kosten ervan bij je zorgverzekeraar of bij jezelf.
Het verstrekken van je medicatiegegevens aan derden (zoals specialisten, ziekenhuizen, apotheken en dergelijke) gebeurt als regel alleen met je instemming.

Bezorgregeling
Als je om gezondheidsredenen je geneesmiddelen niet zelf bij de apotheek af kunt halen en je niemand in je directe omgeving hebt die dat voor je kan of wil doen, is de apotheek bereid deze bij jou te bezorgen. Eventueel geeft je huisarts via je recept aan dat bezorgen om medische redenen gewenst is.

Gratis parkeren
In winkelcentrum Brazilë kunt u 1,5 uur gratis parkeren.

Betaling
De meeste medicijnen worden vergoed door je zorgverzekeraar. Als het kan sturen wij de rekening voor je medicijnen direct door naar je zorgverzekeraar. Anders betaal je de kosten direct aan de balie in de apotheek, of aan de bezorger, als er bij je bezorgd wordt. 
Je kunt in de apotheek pinnen of contant afrekenen.

Generieke geneesmiddelen - Generieke geneesmiddelen en parallelle geneesmiddelen
Wij werken samen met verzekeraars en overheid om de kosten van geneesmiddelen zo laag mogelijk te houden. (Huis)artsen schrijven al zoveel mogelijk voor op de naam van de werkzame stoffen en wij leveren onder die naam af zodra een middel zo beschikbaar is. Ook leveren wij uit kostenoverwegingen soms identieke geneesmiddelen uit andere EU landen af (dit heet parallelimport). Graag vertellen wij je hier meer over als je dat wilt.

Speciale bestellingen
De apotheek kan niet alle middelen — met name alternatieve en homeopatische middelen — in voorraad hebben. Daarvoor zijn er teveel in omloop. Als je wilt kunnen we bepaalde middelen voor je te bestellen. Wij doen dat dan graag. Als je later deze deze middelen niet meer nodig hebt, kunnen wij zulke bestellingen gewoonlijk niet meer terugsturen. In dat geval moeten we de kosten voor zo'n bestelling toch bij jou in rekening brengen.

Activiteiten in 2015 
In 2015 zal er een voorlichtingsbijeenkomst worden georganiseerd omtrent het gebruik van medicatie bij een specifieke aandoening. Het onderwerp zal in 2015 worden bekend gemaakt. Ook zal er net als in de voorgaande jaren in 2015 een servicedag worden georganiseerd waarbij er extra aandacht wordt besteed aan diabetes en glucosemeters. 

Dienstapotheken

Bij de onderstaande dienstapotheek kun je terecht als je buiten onze openingstijden met spoed medicijnen nodig hebt.

Dienstapotheek Amsterdam West in het Sint Lucas Andreas ZIekenhuis
Jan Tooropstraat 164
1061 AE Amsterdam
Tel. 020–4115921

geopend van maandag tot en met vrijdag van 17:30 tot 8:00 en in het weekend de gehele dag


We maken gebruik van cookies op deze website zodat we u beter van dienst kunnen zijn met onze services.